Felhasználási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

az ecoABM CZ s.r.o kereskedelmi vállalat

székhelye: Zašová 270

azonosító száma: 17629012

Az ostravai tartományi bíróságon vezetett kereskedelmi nyilvántartásba, a C. szakasz 90668-as szám alatt van bejegyezve a www.ecoabm.cz internetes címen található online bolton keresztül történő áruk értékesítéséhez.

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. Az ostravai tartományi bíróságon vezetett kereskedelmi nyilvántartásba, a C. szakasz 90668-as szám alatt bejegyzett, Zašová 270, 756 51, azonosítószámú, 17629012 azonosítószámú ecoABM CZ s.r.o. kereskedelmi társaság jelen szerződési feltételei (a továbbiakban: "Általános Szerződési Feltételek") a törvény 1751. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően a Polgári Törvénykönyvvel (a továbbiakban: Ptk.) összhangban szabályozzák, a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit, amelyek az eladó és más természetes vagy jogi személy között létrejött Adásvételi Szerződéssel (a továbbiakban: Adásvételi Szerződés) vagy annak alapján keletkeznek az eladó és más természetes vagy jogi személy között (a továbbiakban: "Vevő") az eladó online áruházán keresztül. A webáruházat az eladó a www.ecoabm.hu internetes címen, webes felületen (a továbbiakban: az áruház webes felülete) keresztül üzemelteti.

1.2. A feltételek a továbbiakban szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit az eladó www.ecoabm.hu címen található weboldalának (a továbbiakban: "honlap") és egyéb kapcsolódó jogviszonyok használata során. Ezek a feltételek minden adásvételi szerződés részévé válnak, kivéve, ha a Vállalat és a Vevő írásban másként állapodik meg. Amennyiben a Vállalat és a Vevő között írásbeli Adásvételi Szerződés vagy Áruszállítási Keretszerződés jön létre, ezek az írásos megállapodások, amennyiben azok rendelkezései és a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései között ellentmondások mutatkoznak, elsőbbséget élveznek az Általános Szerződési Feltételek szövegével szemben.

1.3. A feltételektől eltérő rendelkezéseket adásvételi szerződésben lehet egyeztetni. Az Adásvételi Szerződés eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek az Általános Szerződési Feltételekkel szemben.

1.4. A feltételekben foglaltak az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az adásvételi szerződés és a feltételek cseh nyelven készülnek. Az adásvételi szerződés cseh nyelven köthető.

1.5. A feltételek szövegét az eladó megváltoztathatja, kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti a feltételek korábbi változatának hatálya alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.

1.6. Ha a Vevő Fogyasztó, a jelen Általános Szerződési Feltételek a lehető legnagyobb mértékben vonatkoznak a közte és a Vállalkozás közötti kölcsönös jogokra és kötelezettségekre úgy, hogy a Fogyasztó minden joga a Ptk. által megkövetelt mértékben fennmaradjon.

2. FELHASZNÁLÓI FIÓK

2.1. A Vevő weboldalon történő regisztrációja alapján a Vevő hozzáférhet annak felhasználói felületéhez. A Vevő a felhasználói felületéről (a továbbiakban: felhasználói fiók) rendelhet árut. Amennyiben az áruház webes felülete ezt lehetővé teszi, a Vevő az áruház webes felületéről közvetlenül is megrendelheti az Árut regisztráció nélkül.

2.2. A Weboldalon történő regisztráció és az Áru megrendelése során a Vevő köteles minden adatot helyesen és a valóságnak megfelelően megadni. A Vevő köteles a felhasználói fiókjában lévő adatokat bármilyen változás esetén frissíteni. A Vevő által a felhasználói fiókban és az Áru megrendelésekor megadott adatokat az Eladó helyesnek tekinti.

2.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. A Vevő köteles bizalmasan kezelni a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat, és tudomásul veszi, hogy az Eladó nem felelős e kötelezettségének Vevő általi megszegéséért.

2.4. A vevő nem jogosult felhasználói fiókjának használatát harmadik fél számár lehetővé tenni.

2.5. Az Eladó törölheti a felhasználói fiókot, különösen akkor, ha a Vevő nem használja felhasználói fiókját, vagy ha a Vevő megszegi az adásvételi szerződésből (ideértve az Általános Szerződési Feltételeket) vállalt kötelezettségeit.

2.6. Vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül, elérhető l folyamatosan, különös tekintettel az eladó hardver és szoftver berendezéseinek szükséges karbantartására, ill. harmadik felek hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása.

3. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

3.1. Az áruház webes felülete tartalmazza az eladó által eladásra kínált Áruk listáját, beleértve az egyes kínált Áruk árait is. A kínált áruk árai az általános forgalmi adót és az összes kapcsolódó díjat tartalmazzák. Az Áruk eladási ajánlata és ezen Áruk árai mindaddig érvényesek, amíg azok megjelennek az áruház webes felületén. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladó azon lehetőségét, hogy egyedileg elfogadott feltételek mellett adásvételi szerződést kössön. Az áruház webes felületén elhelyezett Áruk eladási ajánlatai nem kötelező érvényűek, és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni ezen Áruk tekintetében. A Ptk. 1732. § (2) bekezdésében foglaltakat nem kell alkalmazni.

3.2. Az áruház webes felülete információkat tartalmaz az Áruk csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekről is. Az áruház webes felületén feltüntetett, az Áruk csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekre vonatkozó információk csak abban az esetben érvényesek, ha az Árukat a Magyarország területén belül szállítják.

3.3. Az Áru megrendeléséhez a Vevő az áruház webes felületén található megrendelőlapot tölti ki. A megrendelőlap főként a következőkről tartalmaz információkat:

  • a megrendelt Árukról (a megrendelt árut a Vevő „behelyezi” az áruház webes felületének elektronikus bevásárlókosarába),
  • az Áru vételárának fizetési módjáról, tájékoztatás a megrendelt Áruk szükséges szállítási módjáról és
  • tájékoztatást az Áruk kiszállításával kapcsolatos költségekről (a továbbiakban együttesen: „megrendelés”).

3.4. A megrendelés eladónak történő elküldése előtt a Vevő jogosult a Vevő által a megrendelésben megadott adatait ellenőrizni és megváltoztatni, figyelembe véve a Vevő azon képességét is, hogy a megrendelésbe történő adatbevitel során fellépő hibákat észlelje és kijavítsa. A Vevő a megrendelését a „Küldés” gombra kattintva küldi el az Eladónak. A megrendelésben szereplő adatokat az eladó helyesnek tekinti. Az Eladó a megrendelés kézhezvételét követően haladéktalanul visszaigazolja ezt az átvételt a Vevőnek e-mailben, a Vevő felhasználói felületen vagy a megrendelésben megadott e-mail címére (a továbbiakban: „Vásárló e-mail címe”).

3.5. Az Eladó a megrendelés jellegétől függően (Áru mennyisége, vételár összege, becsült szállítási költség) mindig jogosult a Vevőtől a megrendelés további visszaigazolását kérni (például írásban vagy telefonon).

3.6. Az Eladó és a Vevő közötti szerződéses jogviszony a megrendelés kiszállítási értesítésének (elfogadásnak) kézbesítésével jön létre, amelyet az eladó e-mailben küld meg a vevőnek, a vevő e-mail címére.

3.7. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni, különösen olyan személyekkel, akik korábban lényegesen megszegték az adásvételi szerződést (ideértve az Általános Szerződési Feltételeket is).

3.8. A Vevő vállalja, hogy az adásvételi szerződés megkötésekor távoli kommunikációs eszközöket használ. Az adásvételi szerződés megkötésével összefüggésben a távközlő eszközök távhasználata során a Vevőnél felmerülő költségeket (internetkapcsolat költsége, telefonhívások költsége) a Vevő maga viseli, és ezek a költségek nem térnek el az alapköltségek mértékétől.

3.9. Adásvételi szerződés megköthető:

  1. írásban, azaz az Adásvételi Szerződés egy dokumentumon történő aláírásával vagy a Vevő írásbeli Megrendelésével és a Vállalat írásbeli jóváhagyásával
  2. szóban, azaz a Vevő szóbeli Megrendelésével és a Társaság szóbeli jóváhagyásával
  3. a Vevő írásbeli vagy szóbeli Megrendelésének és a Vállalat szóbeli vagy írásbeli jóváhagyásának kombinációjával, vagy a Vevő Vállalatának egyéb olyan intézkedéseivel, amelyekből a felek adásvételi szerződés megkötésére irányuló akarata következik

3.10. A rendelés leadható személyesen, telefonon, e-mailben vagy interneten keresztül, és az ecoABM CZ, s.r.o. cég telephelyére címezhető.

3.11. A félreértések elkerülése érdekében a szerződő felek megállapodnak abban, hogy az Adásvételi Szerződés és a jelen Általános Szerződési Feltételek minden rendelkezése az akciós Árukra vonatkozik, kivéve, ha azoknál nincs másként feltüntetve.

4. ÁRUK ÁRA ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

4.1. Az Áru árát és az Áruk adásvételi szerződés szerinti szállításával kapcsolatos költségeket a Vevő az alábbi módokon fizetheti meg Eladónak:

  • készpénzben az eladó telephelyén: Zašová 270, 756 51;
  • utánvéttel a Vevő által a megrendelésben megadott helyen;
  • készpénz nélküli átutalással az eladó 123-8524210267/0100 számú, a ČSOB Valašské Meziříčí-nél vezetett számlájára (a továbbiakban: „eladói számla”);
  • harmadik fél által nyújtott kölcsön révén.

4.2. A vételáron felül a Vevő köteles megfizetni az Eladónak az Áruk csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségeket is. Kifejezetten eltérő rendelkezés hiányában a vételár tartalmazza az Áru kiszállításával kapcsolatos költségeket is.

4.3. Készpénzes fizetés vagy utánvétes fizetés esetén a Vételár megfizetése az Áru átvételekor esedékes. Készpénz nélküli fizetés esetén a Vételár megfizetése az adásvételi szerződés megkötésétől számított 14 napon belül esedékes.

4.4. Készpénz nélküli fizetés esetén a Vevő köteles az Áru Vételárát a változó fizetési jel megjelölésével együtt megfizetni. Készpénz nélküli fizetés esetén a Vevő Vételár fizetési kötelezettsége a megfelelő összeg Eladó számláján történő jóváírásával teljesül.

4.5. Az Eladó jogosult, különösen, ha a Vevő nem ad további visszaigazolást a megrendelésről (3.5. pont), a teljes vételár megfizetését követelni, mielőtt az árut elküldi a Vevőnek.

4.6. Az áruk árából az eladó által a Vevőnek nyújtott kedvezmények egymással nem vonhatók össze.

4.7. Az Eladó az adásvételi szerződés alapján teljesített fizetésekről, ha az üzleti életben bevett, vagy általánosan kötelező jogszabályok előírják, adóbizonylatot - számlát - állít ki a Vevő részére. Az eladó az általános forgalmi adó fizetője. Adóbizonylat - számla, amelyet az eladó az Áru árának megfizetését követően állít ki a Vevő részére, és elektronikus formában elküldi a Vevő elektronikus címére.

4.8. A kiskereskedelmi beszerzési árakat az Árlista tartalmazza. A kiskereskedelmi árakból a cég a regisztrált vásárlóknak (autójavító műhelyek és alkatrészboltok) kedvezményt biztosít a regisztráció és a cégjegyzék vagy a cégjegyzéki kivonat bemutatása esetén. A kedvezményeket az eladások alapján biztosítjuk. A társaság az árváltoztatás jogát fenntartja. Ha az ügyfél regisztrált, akkor megkapja a bejelentkezési adatokat, és bejelentkezés után már megjelennek a rá vonatkozó vételárak.

4.9. A leszállított Árukért Vevő köteles az adásvételi szerződés megkötésekor hatályos árlisták szerint meghatározott Vételárat megfizetni a Társaságnak, kivéve, ha mindkét fél kifejezetten másként állapodott meg. Kétség vagy vita esetén a Vevő köteles megfizetni a számlán (szállítólevélen) feltüntetett Vételárat (a szállítási költséggel együtt), amelyet a Vevő az Áru átvételekor aláír (vagy a szállító által történő átvétellel igazol vissza).

4.10. A Társaság köteles az Árut a szokásos módon becsomagolni vagy szállításra előkészíteni.

4.11. A vételár megfizetése az Áru Vevő részére történő átadásakor esedékes, 14 napos határidővel, kivéve, ha a Vállalat és a Vevő között egyedi Adásvételi Szerződés vagy Adásvételi Keretszerződés jött létre az áru szállítására.

4.12. Ha a Vevő a Vételár megfizetésével késedelembe esik, a Társaság - ha az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik - minden egyes késedelmes naptári nap után a Vételár fennálló összegének 0,05%-ának megfelelő késedelmi kamatot követelhet. Abban az esetben, ha a Vevő az Áru Vételárának megfizetésével a Ptk. 1970. §-ában foglaltak szerint késedelembe esik, a Társaság az esedékes összeg 0,02%-ának megfelelő késedelmi kamatra jogosult a késés minden naptári napja után.

4.13. Az adásvételi nyilvántartási törvény szerint az Eladó köteles nyugtát kiállítani a Vevőnek. Ezzel egyidejűleg köteles a beérkezett eladásokat az adóügyintézőnél online nyilvántartani; műszaki hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.

5. ELÁLLÁS A VÉTELI SZERZŐDÉSBŐL

5.1. A Vevő tudomásul veszi, hogy a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) 1837. §-a szerint többek között a Vevő kívánsága szerint módosított Áru szállítására vonatkozó adásvételi szerződéstől, valamint a gyors romlásnak, kopásnak vagy elavulásnak kitett Áru, hang- és képfelvétel, valamint számítógépes programok szállítására vonatkozó adásvételi szerződéstől, ha a fogyasztó megsértette az eredeti csomagolásukat, valamint az újság- és folyóiratszállítási adásvételi szerződéstől nem állhat el.

5.2. Ha nem az 5.1. cikkben említett esetről van szó, vagy más olyan esetről, amikor az adásvételi szerződéstől nem lehet elállni, a Vevőnek joga van az Áru átvételétől számított tizennégy (14) napon belül elállni az adásvételi szerződéstől a Polgári Törvénykönyv 1829. § (1) bekezdése szerint. Az adásvételi szerződéstől való elállást az Áru átvételétől számított tizennégy (14) napon belül igazolhatóan kézbesíteni kell az Eladónak az eladó telephelyének címére vagy az eladó e-mail címére az info@ecoabm.hu.

5.3. A feltételek 5.2 pontja szerinti szerződéstől való elállás esetén az adásvételi szerződés kezdettől fogva megszűnik. Az árut a szerződéstől való elállási nyilatkozat eladó részére történő megküldésétől számított 5 munkanapon belül vissza kell küldeni az eladónak. Abban az esetben, ha a Vevő az előző mondat szerinti kötelezettségét megszegi, az Eladót kötbér illeti meg, ld. Reklamációs feltételek. Ez a rendelkezés nem érinti a kötbért járó kötelezettség megszegésével okozott kár megtérítéséhez való jogot, még akkor sem, ha a kár meghaladja a kötbért. Az árut sértetlenül, használat jelei nélkül, lehetőség szerint az eredeti csomagolásban kell visszaküldeni az Eladónak.

5.4. Az Eladó az Áru Vevő általi, az Általános Szerződési Feltételek 5.3. pontja szerinti visszaküldésétől számított harminc napon belül jogosult megvizsgálni a visszaküldött árut, különösen abból a célból, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a visszaküldött Áruk nem sérültek, nem kopottak vagy részben nem használódtak el.

5.5. A Feltételek 5.2. pontja szerinti szerződéstől való elállás esetén az Eladó a Vételárat (az Áru kiszállítási költségeit nem beleértve) legkésőbb tizennégy (14) napon belül visszaküldi a Vevőnek. az ÁSZF 5.4. pontja szerinti Áru felülvizsgálati időszak vége, készpénz nélküli átutalással a vevő által a megjelölt számlára. Az Eladó továbbá jogosult a Vételárat készpénzben visszaadni a Vevőnek, az Áru Vevő általi átadásakor.

5.6. Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Vevő által visszaküldött Áru sérült, elhasználódott vagy részben elhasználódott, az Eladó jogosult a Vevővel szemben az okozott kár megtérítésére. Az eladó jogosult a felmerült kár megtérítési igényét a Vevőnek a vételár visszatérítésére vonatkozó követelésével egyoldalúan beszámítani. Ugyanígy az eladó jogosult a szerződési feltételek 5.3. pontja szerinti kötbérkövetelést egyoldalúan beszámítani a vevő vételár-visszatérítési igényével szemben.

5.7. A Vevő a számla (szállítólevél) aláírásával igazolja az Áru átvételét. A számla (szállítólevél) aláírása előtt a vevő köteles az árut megfelelően megvizsgálni mennyiségi vagy minőségi hibák szempontjából. Az Áru sérülésének kockázata az áru átadásával száll át a Vevőre. Az Áru tulajdonjoga csak a Vételár teljes kifizetésének napján száll át a Vevőre. Szállítási szolgáltatással történő kiszállítás esetén a megrendelő köteles az áru mennyiségi és minőségi vizsgálatát a kézbesítéstől számított egy napon belül elvégezni, és erről haladéktalanul, de legkésőbb három napon belül e-mailben értesíteni a Társaságot.

5.8. Azokban az esetekben, amikor a Vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől a Ptk. 1829. § (1) bekezdése szerint, az Eladó is jogosult az adásvételi szerződéstől bármikor elállni, egészen az áru Vevő általi átvételéig. Ebben az esetben az eladó a vételárat indokolatlan késedelem nélkül, készpénz nélkül, a vevő által megjelölt számlára visszatéríti a vevőnek.

6. ÁRUK SZÁLLÍTÁSA ÉS KÉZBESÍTÉSE

6.1. Az áru szállításának módját az eladó határozza meg, hacsak az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik. Ha a szállítási módot a Vevő kérése alapján határozzák meg, a Vevő viseli az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos kockázatot és minden többletköltséget.

6.2. Ha az adásvételi szerződés értelmében az Eladó köteles az Árut a Vevő által a megrendelésben megjelölt helyre leszállítani, úgy a Vevő köteles az Árut kézbesítéskor átvenni. Ha a Vevő az Árut annak kézbesítésekor nem veszi át, az Eladó jogosult tárolási díjat követelni.

6.3. Ha a Vevő részéről felmerülő okokból az Árut ismételten vagy a megrendelésben megjelölttől eltérő módon szükséges leszállítani, a Vevő köteles megfizetni az Áru ismételt leszállításával kapcsolatos költségeket, ill. más szállítási módhoz kapcsolódó költségeket.

6.4. A Vevő az Áru fuvarozótól történő átvételekor köteles ellenőrizni az Áru csomagolásának sértetlenségét, és hiba esetén haladéktalanul értesíteni a fuvarozót. A küldeménybe való illetéktelen behatolást jelző csomagolás megsértése esetén a Vevőnek nem kell átvennie a szállítmányt a fuvarozótól. A Vevő az Áru átvételével megerősíti, hogy az Áru szállítása minden feltételnek és követelménynek megfelelt, és a küldemény csomagolásának sérülésére vonatkozó későbbi igény nem vehető figyelembe.

6.5. A felek további jogait és kötelezettségeit az Áru szállítása során az eladó szállítási feltételei szabályozhatják

7. FELELŐSSÉG HIBÁKÉRT, GARANCIA ÉS REKLAMÁCIÓ

7.1. A szerződő felek Eladó hibafelelősségével kapcsolatos jogaira és kötelezettségeire, ideértve az Eladó szavatossági felelősségét is, a vonatkozó általánosan kötelező rendelkezések (különösen a Ptk. 612. és azt követő szakaszaiban foglaltak) az irányadók.

7.2. Az Eladó felelősséggel tartozik a Vevő felé azért, hogy az eladott dolog az adásvételi szerződésben foglaltaknak megfelelő, így különösen hibamentes. Az adásvételi szerződés betartása azt jelenti, hogy az értékesített dolog rendelkezik a szerződésben megkövetelt, az Eladó, a gyártó vagy képviselője által leírt, vagy az általuk végzett hirdetés alapján elvárható minőséggel és hasznos tulajdonságokkal, vagy az ilyen dologra jellemző minőség és hasznos tulajdonság, hogy az megfelel a jogszabályi előírásoknak, a megfelelő mennyiség, mérték vagy súly, és megfelel annak a célnak, amelyet az eladó a termék felhasználására megjelöl, vagy amelyre a elemet általában használják.

7.3. Abban az esetben, ha a termék a Vevő általi átvételkor nem felel meg az adásvételi szerződésnek (a továbbiakban: „az adásvételi szerződéssel való összeegyeztethetetlenség”), a Vevőnek jogában áll kérni, hogy az Eladó állítsa vissza az árut az adásvételi szerződésnek megfelelő állapotba, igény szerint ingyenesen és indokolatlan késedelem nélkül akár a termék cseréjével, akár kijavításával; ha ilyen eljárás nem lehetséges, a Vevő ésszerű árengedményt követelhet a termék árából, vagy elállhat a szerződéstől. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a Vevő a termék átvétele előtt tudott az adásvételi szerződés ütközéséről, vagy az ütközést az adásvételi szerződéssel maga okozta.

7.4. Ha nem romlandó vagy használt áruról van szó, az Eladót terheli a felelősség az adásvételi szerződés megsértéseként jelentkező hibákért a jótállási idő (jótállás) alatti termék átvétele után.

Az Árukra 24 hónapos jótállás vonatkozik (a törvényben meghatározott kivételekkel), amely az Áru átvételének pillanatától kezdődik. A garancia bizonyos áruválasztékokra meghosszabbítható – ez a csomagoláson fel van tüntetve.

7.5. A Vevőnek az Eladó hibafelelősségéből eredő jogait, ideértve az Eladó szavatossági felelősségét is, a Vevő az Eladó címén gyakorolja.

7.6. Minden panaszra az ecoABM CZ, s.r.o. Reklamációs szabályzata és a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók. A reklamált árukat az ecoABM CZ vállalat központjában fogadják és csak a jótállási időn belül, és csak a megfelelően kitöltött reklamációs jegyzőkönyvvel és a vásárlási bizonylat másolatával kell kiegészíteni. Ha a reklamációt a Vállalat kárrendezési technikusa nem tudja elbírálni, a reklamált Árut elküldik a gyártónak elbírálás céljából. Ilyen esetben a Vevőt írásban tájékoztatják a reklamációs időszak esetleges meghosszabbításáról.

8. A SZERZŐDŐ FELEK EGYÉB JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

8.1. A Vevő az Áru teljes vételárának megfizetésével szerzi meg az Áru tulajdonjogát.

8.2. A Vevővel kapcsolatban az eladót nem köti semmilyen magatartási kódex a Ptk. 1826. § (1) bekezdésének e) pontja rendelkezései értelmében.

8.3. A vásárló az áruház webes felületének használata során nem jogosult olyan mechanizmusok, szoftverek vagy egyéb eljárások alkalmazására, amelyek negatív hatással lehetnek az áruház webes felületének működésére. Az áruház webes felülete csak olyan mértékben használható, amennyiben az az eladó más vásárlóinak jogait nem sérti és az rendeltetésének megfelelő.

8.4. A Vevő tudomásul veszi, hogy az eladó nem vállal felelősséget az olyan hibákért, amelyek a weboldalon harmadik felek beavatkozásából, illetve a weboldal rendeltetésellenes használatából erednek.

8.5. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezése a Cseh Kereskedelmi Felügyelet feladata, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, azonosítószám: 000 20 869, internetcím: https:/ /adr.coi.cz/cs. A http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található online vitarendezési platform használható az eladó és a vevő közötti, az adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére.

8.6. A Cseh Köztársaság Európai Fogyasztói Központja, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, internetcím: http://www.evropskyspotrebitel.cz a kapcsolattartó pont az 524/2013/EU rendelet értelmében. Az Európai Parlament és a Tanács 2013. május 21-i határozata az online fogyasztói vitarendezésről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (Rendelet a fogyasztói jogviták online rendezéséről).

9. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME ÉS KERESKEDELMI ÜZENETEK KÜLDÉSE

9.1. A saját tájékoztatási kötelezettségét a vásárló felé a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos természetes személyek védelméről, valamint az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet 13. cikkével összhangban. a 95/46/EK irányelv (Általános Adatvédelmi Rendelet) (a továbbiakban: GDPR rendelet) hatályon kívül helyezése a vevő személyes adatainak az adásvételi szerződés teljesítése céljából történő kezelésével kapcsolatban, az eladó külön okirat útján teljesíti.

9.2. A Vevő hozzájárul a következő személyes adatainak kezeléséhez: vezeték- és keresztnév, lakcím, azonosító szám, adóazonosító jel, e-mail cím, telefonszám (a továbbiakban: személyes adatok).

9.3. A Vevő hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó személyes adatait kezelje az adásvételi szerződésből eredő jogok és kötelezettségek érvényesítése, valamint az Eladó részére történő információ és üzleti kommunikáció megküldése céljából.

9.4. A Vevő tudomásul veszi, hogy köteles személyes adatait helyesen és a valóságnak megfelelően megadni (regisztrációkor, felhasználói fiókjában, az áruház webes felületéről történő rendeléskor), valamint köteles az eladót indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatni a személyes adataiban bekövetkezett változásról.

9.5. Az Eladó a Vevő személyes adatainak feldolgozását harmadik személyre, mint adatfeldolgozóra bízhatja. Az Eladó az árut szállító személyeken kívül személyes adatokat a Vevő előzetes hozzájárulása nélkül nem ad ki harmadik félnek.

9.6. A személyes adatokat határozatlan ideig kezeljük. A személyes adatok kezelése elektronikus formában automatizált módon, vagy nyomtatott formában nem automatizált módon történik.

9.7. A Vevő megerősíti, hogy a megadott személyes adatok pontosak, és tájékoztatták arról, hogy a személyes adatok megadása önkéntes alapon történik. A Vevő kijelenti, hogy tájékoztatást kapott arról, hogy az Eladónak a személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulását az Eladó címére küldött írásbeli értesítéssel visszavonhatja.

9.8. Abban az esetben, ha a Vevő úgy véli, hogy az Eladó vagy az adatfeldolgozó (9.5. pont) személyes adatait a Vevő magánéletének védelmét megsértve vagy jogszabályba ütközve kezeli, vagy ha a személyes adatok pontatlanok, kérhet:

  • magyarázatot az Eladótól vagy a feldolgozótól,
  • megkövetelheti az Eladótól vagy a feldolgozótól, hogy távolítsa el az így létrejött állapotot. Ez különösen magában foglalhatja a személyes adatok zárolását, helyesbítését, kiegészítését vagy megsemmisítését. Ha a Vevő előző mondat szerinti kérése indokoltnak bizonyul, az Eladó vagy a feldolgozó a hibás állapotot haladéktalanul eltávolítja. Ha az Eladó vagy az adatfeldolgozó nem tesz eleget a kérésnek, a Vevőnek joga van közvetlenül a Személyes Adatvédelmi Hivatalhoz fordulni. Ez a rendelkezés nem érinti a Vásárló azon jogát, hogy közvetlenül forduljon a Személyes Adatvédelmi Hivatalhoz.

9.9. Amennyiben a Vevő tájékoztatást kér személyes adatai kezeléséről, az Eladó köteles ezt a tájékoztatást megadni számára. Az eladó jogosult az előző mondat szerinti adatszolgáltatáshoz szükséges tájékoztatási költséget meg nem haladó ésszerű fizetést kérni.

9.10. A Vevő beleegyezik abba, hogy az Eladó áruival, szolgáltatásaival vagy vállalkozásával kapcsolatos információkat a Vevő e-mail címére küldjön, továbbá hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó üzleti kommunikációt küldjön a Vevő e-mail címére.

10. KERESKEDELMI ÜZENETEK KÜLDÉSE ÉS COOKIE-K TÁROLÁSA

10.1. A Vevő hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó termékeivel, szolgáltatásaival vagy üzletével kapcsolatos információkat a Vevő e-mail címére küldjön, továbbá hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó kereskedelmi üzeneteket küldjön a Vevő e-mail címére. Az Eladó a GDPR rendelet 13. cikkében foglalt, a Vevő személyes adatainak üzleti kommunikáció küldése céljából történő kezelésével kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségét a Vevővel szemben külön dokumentumon keresztül teljesíti.

10.2. A Vevő beleegyezik, az úgynevezett cookie-k tárolásával a számítógépén. Abban az esetben, ha lehetőség van a weboldalon történő vásárlásra és az Eladó adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítésére anélkül, hogy a Vevő számítógépén úgynevezett cookie-k kerülnének tárolásra, a vásárló az előző mondat szerinti hozzájárulását bármikor visszavonhatja.

11. KÉZBESÍTÉS

11.1. Eltérő megállapodás hiányában az Adásvételi Szerződéssel kapcsolatos minden levelezést írásban, elektronikus levélben, személyesen vagy postai szolgáltatón keresztül ajánlott levélben (a feladó választása szerint) kell kézbesíteni a másik szerződő fél részére. A Vevőnek az értesítéseket a felhasználói fiókjában megadott e-mail címre kézbesítjük.

11.2. Az üzenet kézbesítve:

  • elektronikus levélben történő kézbesítés esetén a beérkező levelek szerverére történő beérkezésének pillanatában; az elektronikus levélben küldött üzenetek sértetlensége tanúsítvánnyal biztosítható,
  • személyes vagy postai szolgáltatón keresztül történő kézbesítés esetén a csomag címzett általi átvételével,
  • személyesen vagy postai szolgáltatón keresztül történő kézbesítés esetén a csomag átvételének megtagadásával is, ha a címzett (vagy a megbízásából a csomag átvételére jogosult személy) a csomag átvételét megtagadja,
  • postai szolgáltatón keresztül történő kézbesítés esetén a csomag letétbe helyezésétől és a címzettnek a letétbe helyezett csomag átvételére való felhívásától számított tíz (10) napos határidő lejárta után, még akkor is, ha a címzett nem tudott a letétről.

12. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

12.1. Amennyiben a weboldal használatával kapcsolatos jogviszony vagy az adásvételi szerződéssel létrejött jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, úgy a felek megállapodnak abban, hogy a kapcsolatra a cseh jog az irányadó. Ez nem érinti az általánosan kötelező jogszabályokból eredő fogyasztói jogokat.

12.2. Az Eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult az Árut értékesíteni, és az Eladó tevékenysége egyéb engedélyhez nem kötött. A kereskedelmi ellenőrzést a hatáskörébe tartozó illetékes kereskedelmi iroda végzi.

12.3. Ha a feltételek bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. Az adásvételi szerződés vagy az üzleti feltételek módosításai és kiegészítései írásbeli formát igényelnek.

12.4. Az adásvételi szerződést a feltételekkel együtt az eladó elektronikus formában archiválja, és nem hozzáférhető.

12.5. Az Eladó elérhetőségei: szállítási cím Zašová 270,756 51, e-mail cím info@ecoabm.hu.

 

13. FOGALMAK

13.1 A jelen Általános Szerződési Feltételekben a nagybetűs kifejezések jelentése a következő:

(a) „Árlista”: az áruk aktuális árjegyzéke az egyedi adásvételi szerződés megkötésének napján, amely a www.ecoabm.hu oldalon van közzétéve, és elérhető a Társaság összes értékesítési pontján is. A társaság fenntartja a jogot az Árjegyzékben szereplő árak változtatására; A Vásárló nem köteles az árut visszavásárolni;

(b) „E-shop”: a Vállalat www.ecoabm.hu weboldala, amely lehetővé teszi a Vevő számára, hogy az űrlapon kitöltse a Megrendelést és elküldje azt a Vállalat rendszerén keresztül;

(c) „Vételár”: a Megrendelés feladásakor érvényes Árlista szerint meghatározott ár, amelyet a Megrendelő a leszállított áruért köteles a Társaságnak megfizetni. A vételár nem tartalmazza a szállítási költséget, illetve az ÁSZF 9.1. pontja szerinti visszatérítendő előleget. A szállítás és a visszatérítendő előleg a Vételárral együtt fizetendő a 6. cikk szerint;

(d) Adásvételi szerződés": a Polgári törvénykönyv 2079. és azt követő §-ok rendelkezései szerint megkötött adásvételi szerződés;

(e) „Ügyfél” vagy „Vevő”: az a természetes vagy jogi személy, aki adásvételi szerződést kötött vagy megrendelést adott le a Társaságnál;

(f) „Általános Szerződési Feltételek”: jelen, 2014. január 1-jétől hatályos 1/2014 számú Üzleti Feltételek;

(g) "Ptk.": a Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012. sz. törvény, a módosításokkal;

(h) „Megrendelés”: a Társaság Ügyfele által egyedi adásvételi szerződés megkötésére tett javaslat;

(i) „Keretszerződés”: az áruszállításra vonatkozó írásos keretmegállapodás, amelynek tárgya a Vállalat és a Vevő együttműködése a Vállalat áruinak Vevőhöz történő rendszeres és hosszú távú kiszállításában, valamint a Vevőhöz történő szállításra vonatkozó írásbeli keretmegállapodás és az ilyen szállítások feltételei;

(j) „Fogyasztó”: az a Vevő, aki az adásvételi szerződés megkötésekor üzleti tevékenysége körén kívül vagy hivatása önálló gyakorlásán kívül jár el, szerződést köt egy vállalkozóval, vagy más módon üzletel vele;

(k) „Áru”: olyan termékek, amelyek a Vállalat valamelyik katalógusában az adásvételi szerződés megkötésének napján érvényesként szerepelnek és az adásvételi szerződés tárgyát képezik, vagy megállapodás alapján az Adásvételi szerződés tárgyát képezik, bár a Társaság egyik katalógusában sem szerepelnek. Az Áru főként fotovoltaikus alkatrészek;

(l) „Árudokumentáció”: az Árukhoz kapcsolódó kísérő anyagok, például szerelési/összeszerelési útmutató, műszaki specifikáció, biztonsági adatlap stb., amelyeket nyomtatott formában bocsátanak a Vevő rendelkezésére. Az árukra vonatkozó összes dokumentáció elektronikus formában is elérhető a www.ecoabm.hu oldalon.

 

 

 

 

 

Zašován, 2022.01.01. Ügyvezető – David Vachník